8 Ağustos 2012 Çarşamba

DİNİMİZDE KÜRTAJ HARAMMIDIR.??


Diyanetin verdiği kürtaj fetvası kadınları kızdırdı. Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez," Kürtaj haram ve cinayettir. Çocuk düşürmek ve aldırmak gebeliği önleyici tedbirlerden değildir. Çocuk aldırmak cinayet hükmündedir..." diyerek, kürtajın haram olduğunu iddia etti.
Bunu duyduğumda kendime," Demek ki iktidar istediğinde, helal haram, haram helal olabiliyormuş" demedim değil hani.
Koskoca Diyanet, 1200 yıllık fıkıhını hiçe sayıyor.
Konunun biraz derinliklerine inecek olursak, Hz. Ali, Mu'minun Suresinin 12-15 ayetlerinin açıklamasında şöyle buyuruyor:
- Bu yedi devre (120 gün) geçtiği halde cenine müdahale 've'd (çocuğu diri diri gömme) olur" der.
Buradan 120 güne kadar kürtajın caiz olduğu görüşü çıkar. Yani Haram bundan sonrasıdır!
Yine mezhepler arasında yüzyıllardır bu konu hakkında farklı görüşler ortaya atılmıştır. Misal Hanbeli mezhebine göre hâmilelik üzerinden kırk gün geçtikten sonra çocuk düşürmek câiz değildir. Şâfiî mezhebine bağlı bulunan fıkıhçılar ise, kırk günü tamamlanmamış bulunan cenînin düşürülmesinin câiz olduğunu söylerler.
Malikî mezhebi ise kürtaji tümden haram sayar, yani kırk günden önce de olsa cenîni öldürme ve düşürmenin câiz olmadığını ifade ederler (Derdîr, II,266-267)
Diyanetin Mezhebi Hanefi mezhebidir. Türkiye'nin yüzde 70'i bu mezhebe bağlıdır. Koskoca Diyanetin kendi mezhebinden bihaber olduğunu herhalde iddia edemeyiz, ancak buna rağmen bu fetvayı vermesini de kabul edemeyiz.
120 günden önce henüz çocuk olarak bir şeyin yaratılmadığını, mevcûdun insan olmadığını, kan, et gibi bir şey olduğunu, organlarının belirmediğini söyleyen hadisden yola cikarak, 120 gün öncesinde Kürtajın caiz oldugunu söylerler Hanefi ulemasının bir kısmı (İbn Âbidin, III, 176; İbn el-Hümâm, II, 495)
Hanefi mezhebine tabii olan ulemanın diğer görüşüne göre, -önemli bir mazeret ve sebep bulunmadıkça- cenînin, 120 günden önce de imhâ edilmesi ve düşürülmesi câiz değildir denmektedir. Dikkatinizi burada "önemli bir mazeret bulunmadıkça" kısmına çekmek istiyorum.
Önemli mazeretler nelerdir? El-Fetâvâ el-Hâniyye, III, 410'da buna iki örnek gösterilmektedir.
a) Bir kadın çocuğunu emzirirken hâmile kalsa ve bu yüzden sütü kesilse, kocasının da süt anne kiralayacak imkânı bulunmadığından çocuğun açlıktan ölme tehlikesi belirse, bu durumda, 120 günü doldurmadığı ve organları belirmediği için henüz kan sayılan cenîni, dışarıda ve yaşayan bir çocuğu kurtarmak için düşürmek câiz olur.
b) Çocuk yolda takılsa ve doğum mümkün olmasa bakılır; eğer çocuk ölmüş ise bunun parçalanarak çıkarılması câizdir. Çocuk yaşıyorsa, anayı kurtarmak için onu parçalayıp çıkarmak câiz değildir; çünkü buradaki iki can birbirine eşittir ve öldürülenin bunu hak edecek bir suçu yoktur.
Mazeret olarak hiç şüphesiz buna bir de Tecavüzü eklersek, kimsenin itirazi olmayacaktır diye düşünmekteyim.
Ku'ran ne diyor?
Bizim için asıl önem taşıyan yegane kaynak Kuran-ı Kerim olmalıdır. Kuran-ı Kerim'de Kürtaj ile ilgili herhangi yasak getiren ayet geçmemektedir.
Ancak Hacc suresinin 5inci ayetinde:
"Ey insanlar! Ölümden sonra dirilme konusunda kuşku içinde olabilirsiniz. Ama şu bir gerçek ki, biz sizi bir topraktan, sonra bir spermden, sonra bir embriyodan, sonra ne olduğu kısmen belirli kısmen belirsiz bir et parçasından yarattık ki, size açık-seçik beyanda bulunalım. Ve sizi rahimlerde, belirlenen bir süreye kadar dilediğimiz şekilde bekletiriz. Sonra sizi bir çocuk olarak çıkarırız. ........"
Ve Mü'minun suresi âyet 13, 14:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder